Virtuaalserveri tingimused

   AS Haberst Infra rakendusteenuste osutamise üldtingimused 
   kehtivad alates 01.02.2004


Käesolevad üldtingimused (edaspidi Üldtingimused) on AS Haberst Infra (edaspidi Haberst) ja Toote kasutaja (edaspidi Klient), keda nimetatakse edaspidi Pool või koos Poolteks, vahel sõlmitud rakendusteenuste: virtuaalserveri-, andmemajutus- ja/või salvestuskandjateenuse (edaspidi nimetatud Toode) lepingu (edaspidi: Tooteleping) lahutamatu osa.

1. ÜLDSÄTTED

1.1 Üldtingimused kehtestavad Tootelepingute sõlmimise, muutmise ja lõpetamise eeldused ja korra ning Poolte õigused ja kohustused sõlmitud Tootelepingute raames.
1.2 Üldtingimusi muudetakse Habersti poolt ühepoolselt. Üldtingimuste muutmisest teatatakse Kliendile vastava teatega kontaktaadressil (e-post või postiaadress) vähemalt 15 päeva enne muudatuste jõustumist ette. Üldtingimuste muudatused on tutvumiseks kättesaadavad Habersti veebilehekülgedel aadressil www.haberst.ee.
1.3 Juhul, kui Klient ei ole 15 päeva jooksul, vastavasisulise teate saatmisest arvates, teatanud Haberstile oma soovist Tooteleping lõpetada, loetakse, et Klient on muudatustega nõustunud ja ei oma pretensioone Üldtingimustes tehtud muudatuste osas.
1.4 Kui Klient ei nõustu Üldtingimustes tehtud muudatustega, on tal õigus Tooteleping lõpetada, teatades sellest Üldtingimuste muudatustega tutvumise tähtaja jooksul Haberstile kirjalikult. Tootelepingu lõpetamisel Üldtingimuste muudatustega mittenõustumise tõttu kohustub Klient täitma kõik Tootelepingust tulenevad kohustused Habersti ees 30 päeva jooksul, arvates Tootelepingu lõpetamise teate esitamise päevast.
1.5 Üldtingimuste muudatused jõustuvad nende kehtestamise otsuses märgitud ajal, kuid mitte varem kui 15 päeva Üldtingimuste muudatuste Kliendile kättesaadavaks tegemisest arvates.

2. TOOTELEPINGU SÕLMIMINE, MUUTMINE, PEATAMINE JA LÕPETAMINE

2.1 Üldtingimustes Tootelepingu sõlmimise kohta ette nähtutut kohaldatakse ka Tootelepingu ning Poolte vaheliste muude (sh teenindustaseme) kokkulepete muutmisel ning lõpetamisel.
2.2 Tootelepingu sõlmimise eelduseks on Habersti tehniliste võimaluste olemasolu Tootelepingu täitmiseks.
2.3 Tootelepingu sõlmimiseks esitab Klient vastavasisulise avalduse Habersti veebileheküljel või edastab selle Haberstile e-posti,faksi või posti teel. E-posti, faksi või posti teel edastatud avaldus peab sisaldama kõiki tootelepingu sõlmimiseks vajalikke andmeid. Haberst saadab Kliendile Tootelepingu sõlmimist ja tingimusi kinnitava teate (Kinnituskirja) avalduses näidatud sidevahendile 3 päeva jooksul, Kliendi poolt avalduse esitamisest arvates. Tooteleping loetakse jõustunuks Kinnituskirja edastamise päeval või Poolte poolt määratud muul päeval.
2.4 Kliendil on õigus taganeda Tootelepingust 11 päeva jooksul lepingu jõustumisest arvates, teatades sellest Haberstile kirjalikult. Juhul, kui Klient taganeb Tootelepingust käesolevas punktis sätestatud tingimustel, tagastab Haberst Kliendile lepingu sõlmimisel makstud tasu.
2.5 Haberstil on õigus ühepoolselt muuta Toote tehnilisi ja sisulisi parameetreid sätestavaid tingimusi (edaspidi Tootetingimusi).Tootetingimuste muudatused jõustuvad alates nende avaldamisest Habersti veebileheküljel ja loetakse Kliendile teatavaks tehtuks 5 päeva möödumisel vastavasisulise teate saatmisest vastavalt Poolte kokkuleppele kas e-posti või posti teel.
2.6 Haberstil on õigus ühepoolselt muuta Toote kasutamisele kohaldatavaid tasusid, millised on fikseeritud Tootetingimustes.Tasude muutmisest teatatakse Kliendi kontaktaadressile (e-post või postiaadress) vähemalt 30 päeva ette.
2.7 Haberstil on õigus peatada Toote kasutamise võimalus, teavitades sellest Klienti Tootelepingus fikseeritud posti-, e-posti aadressil või telefoni teel vähemalt 5 päeva ette, kui:
- Klient rikub Tootelepingu tingimusi;
- Klient on Tootelepingu sõlmimisel esitanud ebaõigeid andmeid.
2.8 Haberstil on õigus peatada Toote kasutamise võimalus koheselt ilma ette teatamata, kui Klient rikub punktis 6.7. sätestatud kohustust või ei ole tasunud teenuse eest õigeaegselt.
2.9 Haberst kohustub Toote kasutusvõimaluse taastama hiljemalt 1 tööpäeva jooksul peatamise aluseks olnud asjaolu äralangemisest arvates. Haberstil on õigus nõuda Kliendilt Toote kasutamisvõimaluse taastamise kulude hüvitamist.
2.10 Haberstil on õigus Tooteleping ühepoolselt lõpetada, kui Toote kasutamine on peatatud punktides 2.7. või 2.8. toodud alustel ning peatamise alus ei ole ära langenud 30 päeva jooksul.
2.11 Tootelepingu lõpetamine Kliendi algatusel toimub Kliendi vastavasisulise kirjaliku teate alusel. Tooteleping loetakse lõpetatuks lepingu lõpetamise teate esitamise kuu viimasel päeval eeldusel, et Klient on likvideerinud kõik võlgnevused Habersti ees.
2.12 Tootelepingu lõpetamisel säilitab Haberst Kliendi andmeid 15 päeva, Tootelepingu lõppemisest arvates.

3. KASUTUSÕIGUS

3.1 Klient kohustub Toodet, samuti Haberstile kuuluvat tarkvara, serverirakendust ja/või selle osa kasutama sihipäraselt üksnes Tootelepingu ja selle dokumentidega (sh kasutusjuhised) sätestatud eesmärgil, tingimustel ja ulatuses.
3.2 Tootega kaasneva kolmanda isiku tarkvara, serverirakendust ja/või selle osa ning domeeninime kohustub Klient kasutama vastavalt kolmanda isiku poolt kehtestatud nõuetele.
3.3 Klient kohustub kolmandatele isikutele mitte edasi andma Toote ja/või sellega seonduvate võimaluste kasutusõigust ilma Habersti sellekohase eelneva kirjaliku nõusolekuta.
3.4 Klient on kohustatud korraldama talle Toote kasutamiseks eraldatud kasutajatunnuste ja/või paroolide turvalise säilitamise, edastamise ja kaitse.

4. TEENINDUS JA HOOLDUS

4.1 Toode antakse Kliendi kasutusse peale Tootelepingu jõustumist.
4.2 Haberst jälgib Toote toimimist ning tagab selle häireteta töö parimal võimalikul viisil ööpäevaringselt.
4.3 Klient teatab Toote toimimisel avastatud riketest viivitamatult Tootelepingus kokkulepitud kontaktandmetel.
4.4 Klient kohustub rikete ilmnemisel kindlustama Haberstile kompetentse kontaktisiku kättesaadavuse tööajal (E-R 9.00-17.30, välja arvatud riiklikud pühad).
4.5 Haberst kõrvaldab Toote töös ilmnenud rikked nii kiiresti kui võimalik, kuid mitte hiljem kui rikkest teatamisele järgneva tööpäeva jooksul tingimusel, et Klient on täitnud punktis 4.4 sätestatud kohustuse.
4.6 Kliendile kuuluvate seadmete ja süsteemide rikked likvideerib või organiseerib nende likvideerimise Kliendi soovil Haberst tasu eest vastavalt eraldi kokkuleppele.
4.7 Haberst informeerib Teenuse kasutajat 24 tundi ette kõikidest teadaolevatest Toote kasutamist takistavatest asjaoludest ja Toote toimimise plaanilistest katkestustest.
4.8 Haberstil on õigus teostada Toote toimimisega seonduvaid hooldustöid iga päev ajavahemikul 02.00-06.00 vastavalt vajadusele, kuid nii harva kui võimalik.
4.9 Juhul, kui rikke kõrvaldamine on jäänud Haberstist sõltuvalt kõrvaldamata punktis 4.5. sätestatud tähtaja jooksul, on Klient vabastatud Habersti poolt kehtestatud Toote kuutasu maksmisest, alates rikkest teatamisele järgnevast Tööpäevast kuni Toote kasutamisvõimaluse taastamise päevani.
4.10 Haberstil on õigus saata Kliendile Habersti teenuseid ja tooteid tutvustavat teavet.

5. TASU JA ARVELDUSTE KORD

5.1 Haberstil on õigus saada Kliendilt Toote kasutamise eest tasu vastavalt Tootetingimustele ning Tootelepinguga fikseeritud kokkulepetele.
5.2 Kõik Toote kasutamise püsitasud arveldatakse Poolte poolt kokku lepitud arveldusperioodi osas ettemaksuna. Tasu muude Habersti poolt osutatud teenuste eest arveldatakse peale teenuse osutamist.
5.3 Haberst esitab Kliendile arve Tootelepinguga kokku lepitud arveldusperioodi kohta e-posti või posti teel.
5.4 Klient tasub Toote kasutamise eest vastavalt esitatud arvele. Arve loetakse tasutuks, kui makse on laekunud Habersti arvelduskontole.

6. VASTUTUS

6.1 Haberst vastutab Toote toimimise eest vastavalt Poolte vahel Tootelepinguga kokkulepitud parameetritele.
6.2 Pooled kannavad Toote toimimiseks ning toimimisel oma informatsiooni kogumisel, säilitamisel ning mistahes viisil edastamisel või avalikustamisel iseseisvat vastutust selle informatsiooni vastavuse eest õigusaktide sätetele ning heale tavale.
6.3 Klient vastutab tema valduses olevatele Habersti seadmete säilimise ja neile tekitatud kahjude eest.
6.4 Klient vastutab iseseisvalt kogu kahju eest, mis tuleneb kasutajatunnuste või paroolide volitamata kasutamisest kolmandate isikute poolt.
6.5 Haberst ei vastuta Toote mittetoimimise eest, mis on tingitud Kliendist tulenevatel põhjustel.
6.6 Haberst ei vastuta:
- häirete, müra, informatsiooni edastamisviivituste, Kliendi või kolmanda isiku poolt põhjustatud informatsiooni terviklikkuse kadumise, samuti muude asjaolude eest, mille tagajärjel Kliendi informatsioon kahjustub, kaob, avalikustub või kopeeritakse selleks volitusi mitteomava isiku poolt Haberstist mitteolenevatel põhjustel;
- Habersti serveris hoitava ning Toote kasutamisel avalikustatava või edastatava Kliendi informatsiooni sisu eest, selle informatsiooni usaldusväärsuse, tõesuse või kvaliteedi eest ning andmete internetis avaldamise vormi või kujunduse eest.
6.7 Toodet ei või kasutada vastuolus kehtivate õigusaktide, heade tavade ning üldtunnustatud sotsiaalsete käitumisnormidega, sealhulgas sündsusetud teod, samuti kohustub klient Toodet tarbides hoiduma tegevusest, millega võib kaasneda muuhulgas järgnevate tegude tegemine:
- juurdepääsu tekitamine või selle võimaldamine sellistele ressurssidele, millele juurdepääs ei ole Kliendile lubatud;
- igasuguse informatsiooni, sealhulgas tarkvara või tarkvarakoodide, autoriõigusega kaitstud teoste, intellektuaalse omandi, s.h kaubamärkide, ametisaladuste vms kasutamine, mille kasutamine ei ole lubatud, või viisil, kuidas ei ole lubatud;
- Habersti või kolmandate isikute poolt infotehnoloogiliste vahenditega koostatud või kogutud andmete terviklikkuse omavoliline hävitamine, kahjustamine või muutmine;
- e-posti saajatele mitteasjakohaste või soovimatute sõnumite saatmine või masspostitus. Saajale soovimatuks masspostituseks loetakse muuhulgas sõnumi saatmist üheaegselt enam kui 10 adressaadile, kes ei ole antud posti saamiseks igakordset soovi avaldanud;
- selliste andmete ja materjalide kopeerimine, töötlemine või edastamine, mis tekitavad serveritele ebanormaalset koormust; solvava, sündsusetu, laimava, ähvardava, teiste isikute eraelu puudutava, rassiliselt, etniliselt või muul viisil ründava, kuritahtliku või füüsilist vägivalda või vihkamist õhutava või ebaseaduslikku tegevust propageeriva iseloomuga informatsiooni (sh veebilehed, e-kirjad) allalaadimine, töötlemine ning edastamine;
- arvutiviiruste või programmide, mis sisaldavad endas viirusi või mistahes muid koode, faile või programme, mis on loodud segama, häirima või piirama serveri, seadmete või kasutatava tarkvara funktsionaalsust, mistahes viisil levitamine.

7. KONFIDENTSIAALSUS

7.1 Kliendi poolt Habersti serveris hoitav või selle kaudu edastatav informatsioon on konfidentsiaalne. Haberst kohustub konfidentsiaalset informatsiooni hoidma vastavalt seaduses sätestatud nõuete ning heade tavade kohaselt ning seda mitte edastama ilma Kliendi nõusolekuta kolmandatele isikutele, välja arvatud seaduses sätestatud juhtudel.
7.2 Igasugune mitteavalik Habersti informatsioon, mis on Kliendi valdusesse sattunud seoses Tootelepingu sõlmimise ja Toote kasutamisega, on konfidentsiaalne. Klient kohustub konfidentsiaalset informatsiooni hoidma kogu Tootelepingu kehtivuse ajal ning vastavalt Poolte kokkuleppele ka teatud ajaperioodi jooksul peale Tootelepingu kehtivuse lõppemist ning võtma kasutusele kõik mõistlikud meetmed, mis takistavad Konfidentsiaalse informatsiooni sattumist kolmandate isikute valdusesse, välja arvatud juhul, kui Haberst on selleks andnud kirjaliku nõusoleku.
7.3 Tootelepingu lõppemisel mistahes põhjustel on Klient Habersti nõudel kohustatud Haberstile tagastama või hävitama Habersti poolt Toote kasutamiseks antud mistahes vormis materjalid ja dokumendid.
7.4 Kui ilmneb, et üks Pooltest on rikkunud konfidentsiaalse informatsiooni hoidmise nõudeid, on teisel Poolel õigus nõuda seda nõuet rikkunud Poolelt leppetrahvi mitte enam kui 1600 eurot. Lisaks on konfidentsiaalsuse nõuet rikkunud Pool kohustatud rakendama mõistlikke abinõusid, vähendamaks Poolte poolt saamata jäänud tulusid ning kahjusid, mida teine Pool konfidentsiaalse informatsiooni avalikustamise tagajärjel kannab.

8. LÕPPSÄTTED

8.1 Kui mõni Üldtingimuste säte või Tootelepingu tingimus satub vastuollu seadusega, jäävad Üldtingimused või Tooteleping muus osas kehtima.
8.2 Üldtingimuste ning Tootelepingu sätete lahknemisel on prioriteetsed Tootelepingu sätted.
8.3 Poolte vahel Tootelepingu täitmisest tulenevad vaidlused lahendatakse läbirääkimiste teel. Kokkuleppe mittesaavutamisel kuuluvad vaidlused läbivaatamisele Eesti Vabariigi seadusandluses sätestatud korras.
8.4 Üldtingimused kehtivad alates 01.02.2004.